26 d’abr. 2010

Remuntada 2.0

Fa anys, una derrota com la de dimarts passat al Giuseppe Meazza (3-1) ens hauria conduït a la depressió culé més profunda. Difícilment, l’afició culé creuria fermament en la remuntada. De fet, la història del Barça de les últimes dècades recorda poques reaccions espectaculars a Europa, al Camp Nou. Les nits contra l’Anderlecht al 1978 (3-0) o el Gotteborg al 1996 (3-0) són algunes de les excepcions que confirmen la teoria, alimentada pel pesimisme tradicional de l’afició culé fins a l’arribada del Dream Team. Les quatre lligues consecutives del Barça de Cruyff i la Copa d’Europa de Wembley van modular aquesta predisposició negativa, que alimentava la llei de Murphy: la torrada sempre cau pel costat de la mantega.

Però és el Barça de Guardiola el que ha conseguit invertir definitivament aquesta tendència. Des de dimarts a la nit, començant per l’speech de Joan Maria Pou a RAC1 passant per correus electrònics virals o pàgines específiques a internet, la paraula remuntada és la més repetida entre els culés. 

Motius per creure-hi
És evident que l’equip s’ha guanyat la capacitat de creure-hi. En recordem alguns motius: el Barça és el vigent campió de la competició; l’equip ja ha superat aquesta temporada l’Inter amb un resultat que seria suficient (2-0); des que Guardiola n’és l’entrenador no ha perdut cap eliminatòria europea; i, per últim –i, segons el meu parer, el més contundent-, que el futbol d’aquest equip està un esglaó per sobre de l’Inter. És cert: segurament se’n podrien trobar molts d’altres, de motius.

Però, més enllà de les raons diguem-ne objectives, jo en destacaria aquest canvi de mentalitat. Les noves generacions han crescut amb la companyia de l’èxit (9 Lligues i 3 Champions en les últimes dues dècades) i, per tant, veuen el got sempre mig ple. Aquests aficionats, nadius digitals 100%, han contagiat el seu positivisme amb un ús destacat i molt potent de les xarxes socials. El virus s’ha estès més enllà  de la xarxa i ha arribat al món off line. Segurament per això, conjuntament amb la confiança gairebé absoluta que desperta l’equip de Guardiola, han aconseguit liderar un sentiment de reacció que el mateix FC Barcelona ha acollit i potenciat. Definitivament, hem passat del ‘Aquest any, sí!’ al ‘Aquest any, també!’

Share/Bookmark

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada