7 d’oct. 2010

Gires i esports: del Barça als Lakers

Encara no fa dos mesos que el Barça va arribar a Barcelona procedent de la gira asiàtica. Els Lakers van arribar ahir a Barcelona en el marc de seva particular gira europea (NBA Europe Live, en diuen), després d’un primer partit a Londres. Dos esports diferents, dos clubs grans i dos conjunts líders en els seus àmbits. En tots dos casos, els dos equips estaven en plena pretemporada. En el cas dels nord-americans, es pot afegir que, a més, estan de promoció.

Es podria dir que la paraula gira té un valor diferent per als nord-americans, amb molts més matisos. No oblidem que són els inventors del màrqueting esportiu... i del bàsquet. És difícil saber què és abans si l’esport o el negoci. Costa saber què ocupa el primer lloc dins de les prioritats d’una pretemporada d’un equip de l’NBA. Sigui com sigui, la predisposició dels seus cracks en aquestes circumstàncies és envejable: predisposició amb els aficionats, amb la premsa, amb els patrocinadors, amb els organitzadors locals... Un petit exemple: Kobe Bryant (que podríem arribar a la conclusió que no és precisament un ‘rookie’) ha atès els mitjans de comunicació en tres ocasions i en tres escenaris diferents, en un marge de menys de 20 hores de diferència.  És igual si preguntava un becari o si ho feia un ‘totem’ del periodisme local. Tan és si estava assegut còmodament o rodejat de micros i gravadores a peu dret. Mai falta el somriure. Ni la resposta.

Als Estats Units el negoci de l’esport està lligat de manera indiscutible als mitjans. Encara recordo un article de Jorge Garbajosa a ‘El País’ on, en la seva primera temporada als Raptors, se sorprenia que, un cop a dins de les instal·lacions de l’equip canadenc, la televisió del club podia gravar-lo en qualsevol espai i en qualsevol moment. És evident que els europeus no hi estem acostumats.

Quan arribin a Los Angeles no crec que molta gent posi en dubte la necessitat d’aquesta gira europea dels Lakers, que també necessiten aquests amistosos per preparar una temporada que, en un termini màxim de 9 mesos, pot acabar amb 120 partits, en cas d’arribar a la final del playoff. Tampoc es qüestionarà la durada dels viatges, si es tracta d’obrir nous mercats. La distància és encara llarga.


Foto: www.nba.com/lakers

Share/Bookmark

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada