10 de febr. 2011

La renovació de Guardiola, a la premsa


L’anunci de la renovació de Guardiola ha sobtat més per l’efecte sorpresa que pel propi fet. Pocs barcelonistes dubtaven que la continuïtat del tècnic de Santpedor estava pràcticament garantida, sobretot per les mostres de tranquilitat que tant Guardiola, com els seus jugadors i els membres de la Junta oferien quan se’ls preguntava per la qüestió. L’efecte sorpresa (insisteixo, pel timming, no per la decisió presa) ha estat gairebé el mateix que ara fa un any, quan l’entrenador del Barça es va comprometre, de paraula, a continuar una temporada més fos quin fos el president que sortís escollit a les urnes.


M’ha agradat comparar com la premsa esportiva i els dos diaris generalistes catalans de més tirada van oferir la informació a la portada al gener del 2010 i com ho han tornat a fer ara. La imatge que acompanya a aquest text (gràcies Anna Prats pel muntatge!) és prou explícita: gairebé tots els mitjans repeteixen tractament. ‘Mundo Deportivo’ aposta per donar tot el protagonisme a Guardiola, ‘Sport’ involucra el president en la decisió (Laporta al 2010 i Rosell ara), ‘El 9’ segueix apostant per titulars més interpretatius, ‘El Periódico’ calca el mateix tractament (fins i tot en el tamany de la foto i el color de les lletres de Guardiola), mentre que ‘La Vanguardia’ és l’únic que, en el cas actual, hi aposta molt més decididament. Que cadascú en tregui les conclusions que consideri oportunes.

Val a dir, però, que l’escenografia de totes dues renovacions no va ser ben bé la mateixa. Al gener de 2010, l’anunci es va fer en una roda de premsa conjunta de Laporta i Guardiola, que es va convocar el mateix dia pel matí i que cap mitjà va desvetllar amb anterioritat. El compromís era un acord de paraula de Guardiola per seguir un any més. El context, enrarit per unes lluites preelectorals que ensumaven l’olor de les urnes, va servir perquè algus mitjans posessin en dubte la validesa del compromís.


Un any després, en la renovació que va anunciar-se dimarts, l’escenografia va ser diferent: nota de premsa a última hora de la tarda per anunciar l’acord. Tampoc ho havia desvetllat cap mitjà de manera contundent amb anterioritat (Miguel Rico, a la contra de ‘Mundo Deportivo’, apuntava breument que l’anunci era imminent), malgrat que havien parlat del tema abastament en nombroses edicions. En aquest cas, m’agrada destacar que el FC Barcelona va anunciar de manera simultània la decisió també a Twitter i Facebook, a través dels seus comptes oficials. Per molts anys (la continuïtat de Guardiola)!

Share/Bookmark

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada