Com haurà celebrat la web dels Lakers el seu 16è campionat de la història? Empès per aquesta curiositat i, segurament, per deformació professional, m'he plantat a Lakers.com. I de la pàgina oficial dels campions de l'NBA, he passat a publicar aquest post.
Ho he fet per dos motius. El primer, pel format: és la primera splash page (pàgina principal destacada) en què hi trobo un vídeo. El segon, pel contingut: el vídeo de resum de la sèrie m'ha semblat fantàstic. Tot i que la durada (més de vuit minuts) supera amb escreix l'estàndard habitual d'internet, el contingut es fa veure. Més, encara: crec que si t'agrada l'esport, és obligatori veure'l.
Segueixo enlluernat amb la capacitat que tenen a l'NBA (i en la societat nord-americana, en general) per convertir l'esport en un producte de consum. En aquest cas, ho aconsegueixen amb un relat entre cinematogràfic i documental que barreja música i so ambient (amb alguna locució dels periodistes). I amb el valor afegir de poder accedir a espais reservats, com el vestidor, en la xerrada prèvia al setè partit. Mentrestant, a Europa, els entrenadors i jugadors segueixen restringint l'accés a aquest espai "sagrat". A l'NBA, és un espai més del business.
Malauradament encara estem a anys llum dels americans a l'hora de vendre EXPERIÈNCIES a tots els espectadors i seguidors.
ResponEliminaPer sort, la popularització de les xarxes socials entre els esportistes pot començar a marcar tendència.
Sergi
Malauradament encara estem a anys llum de vendre 'EXPERIÈNCIES' en primera persona a tots els espectadors i seguidors.
ResponEliminaPer sort, amb la popularització de l'ús de xarxes socials entre els esportistes es comença a fer camí.
Sergi