Queda menys d’un mes per al Mundial de Sud-àfrica 2010, el principal esdeveniment esportiu de l’any i, per tant, un dels principals esdeveniments comercials del món. La vinculació entre l’esport i el món de la publicitat és ja indissoluble. La rivalitat supera el terreny de joc i arriba també a les marques comercials, on Nike i Adidas hi juguen un paper destacat.
Fa poc que totes dues marques han llençat el seu espot comercial. En el cas d’Adidas, paradoxalment són dos jugadors del Barça (club equipat per Nike) els protagonistes. La lluita és entre Espanya (Villa) i Argentina (Messi), dues seleccions equipades per la marca de les tres barres.
En el cas de Nike, el protagonisme de la cinta és molt més coral. També hi surten jugadors de la selecció espanyola, però sense que es vegi clarament la samarreta i amb protagonistes que vesteix Nike, com Iniesta o Cesc. Però hi ha moltes més seleccions representades, com Costa d’Ivori, Anglaterra, Brasil, Portugal...
Vistos els dos anuncis, no cal haver assistit a gaires classes de publicitat per tirar-ne un per damunt de l’altre. Clarament, abans de començar el Mundial, Nike ha marcat el primer gol. El seu espot, barreja de curtmetratge i film costumista trepidant i amb dosis d’humor, guanya amb diferència l’aposta d’Adidas. Sobre la gespa, ja veurem què passa...
El Mundial dels espots: Nike guanya a Adidas
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada